Azt hiszem, hogy 2011-es évet írhattunk, amikor életem első vállalkozói rendezvényén vettem részt, ez volt a Vállalkozz Hatékonyan Klub. És ez annyira meghatározó élmény volt akkor számomra, mert láttam, hogy hasonló gondolkodású vállalkozók beszélgetnek, építenek egymással üzleti kapcsolatokat és egyből elvarázsolt.
Én 2009-ben kezdtem a vállalkozásomat és eleinte bútorok készítésével (elsősorban konyhabútor) foglalkoztam, de még a mai napig keresnek, hogy nem vállalok-e ilyesmit. Mivel 2014-ben abbahagytam a bútorok készítését, így már nem vállalok hasonló munkát. A bútorozással párhuzamosan nyitottam meg 2009-ben a bútoralkatrész webáruházamat, ami a mai napig üzemel.
Ahogyan eljártam képzésekre, egyre többet tudtam a vállalkozásépítésről és saját magam képességeiről, határairól és lassan rájöttem, hogy minél többet tanulok, annál jobban látom, hogy mennyi mindent nem tudok még. Ezért állítom, hogy egy vállalkozónak folyamatosan szüksége van arra, hogy fejlessze magát.
Majd eljött az a pillanat, amikor már én tudtam segíteni másoknak és ekkor találtam ki, hogy Fókuszmentor leszek – pedig eszembe sem volt ezzel foglalkozni, de a piaci igény megmutatta, hogy igény van rá.
De mit jelent az, hogy fókuszmentor?
Ezt a kifejezést valójában én találtam ki, aminek a lényege, hogy a vállalkozásfejlesztés során egyetlen egy dolgon van a fókusz és erre koncentrálunk mindaddig, míg az meg nem valósul.
Azt figyeltem meg, hogy az emberek többsége képtelen a hosszútávú koncentrálásra, nem elég kitartó ahhoz, hogy a céljait elérje. Az igazán sikeres embereket az különbözteti meg a többiektől, hogy hatékonyabban használják ki a rendelkezésükre álló időt – vagyis tudják, hogyan kezdjék el, hogyan folytassák és hogyan fejezzék be a feladataikat.
Én ebben tudok segíteni.
De nemcsak a célok megvalósításában tudok hatékony segítséget nyújtani, hanem a vállalkozásban (cégben) zajló folyamatok, rendszerek felállításában is. Számomra egy nagy hiba, ha valaki nem tud előhúzni egy 5 évvel ezelőtti szerződést 2 percen belül, vagy nem tudja, hogy milyen dokumentum, vagy akár e-mail pontosan hol van.
A REND-szert minden vállalkozásban egyedileg kell kialakítani és működtetni úgy, ahogyan a tulajdonosnak kényelmes mégis a legjobb.
Ahogyan egyre több vállalkozótársamnak segítettem kialakult, hogy van egy közös halmaz: mert mindenki kapott egy rendszert, amit bármikor tudnak használni, sokkal fókuszáltabbak lettek, nőtt a hatékonyságuk és ezzel együtt az önbizalmuk is.
Akarhatok ennél többet?
Amikor 2022-ben egy megbeszélésen Válóczi Karcsi barátommal ötleteltünk, akkor fogalmazódott meg bennünk, hogy még több embernek szeretnénk segíteni, ekkor alakult meg az SVN Klub. Azóta pedig folyamatosan azon törjük a fejünket, és azon dolgozunk időnket és pénztárcánkat nem kímélve, hogy egyre jobbá és jobbá tegyük ezt a klubot.
Reméljük, hogy sikerül 🙂