Bőven benne járunk már a karácsonyi kampány tervezési időszakában, de ne is nevezzük karácsonyi kampánynak, beszéljünk inkább az utolsó negyedévről.
Hogyan kampányolj JÓL ebben az időszakban?
Először is az utolsó negyedév, nem három, hanem négy hónapból áll! A jövő januárt érdemes belevenni a tervezésbe, hiszen éppen ez az egy hónap a legnehezebb az újévi kampányok és az évtervezés és minden más egyéb szempontjából. A január szinte a legpörgősebb hónap, hiszen új év, új kezdetek… Érdemes tehát már most gondolni erre a hónapra is, mert könnyen lehet, hogy hipp-hopp kiesik, elszalad ez a hónap, és utána nem győzzük majd utolérni magunkat.
Mire figyelj az utolsó negyedév tervezésénél?
Főleg arra, hogy nem csak a karácsony esik ebbe az időszakba.
Itt lesz a halottak napja, avagy az egyre elterjedtebb (és marketing szempontból már-már kihagyhatatlan) Halloween, a Black Friday, a karácsony, az Újév, a nagy januári leárazások, és sokan gondolnak még az Erzsébet és Katalin névnapokra is, a szalagavatókra, hiszen ma már nagyon szeretünk ajándékozni, és erre most van a legjobb időszakunk.
Hogyan tervezz?
- El kell döntened, hogy mely ünnepeket akarod leginkább meglovagolni.
Mindet nyilván nem kell, szükségtelen, inkább válassz ki maximum hármat a fenti listából.
- El kell döntened, hogy hogyan fogsz kampányolni.
Erre számtalan módod van, attól függően, hogy milyen vállalkozásba fogtál, lehet szórólapozni (igen, ma még mindig az egyik leghatékonyabb marketing eszköz), Facebook/Instagram kampányokat is készíthetsz, akciózhatsz, kuponozhatsz…. számtalan módja van a figyelemfelkeltésnek.
De Vigyázz! Ebben az időszakban a hirdetők száma körülbelül 40%-al emelkedik! Szóval nagyobb energia, jobb anyag és több pénz fog kelleni, ha most hirdetsz, erre készülj!
- Meg kell csinálnod az anyagokat hozzá
Fotók, videók, szövegezés, weboldal felkészítés stb.
- Melegítsd be a közönséget, hogy tudják, lesz mit várniuk!
Például hetente-kéthetente az akciód megjelenéséig beharangozhatod, hogy hamarosan nagy karácsonyi bumm következik, vagy Black Friday egy bizonyos pénteken… Készítsd fel őket!
Ezután már hipp-hopp hátra is dőlhetsz. Ja, nem. 😀
A marketinget soha nem hagyhatjuk abba, úgyhogy tervezz, vidd végig és tervezz újra!
Sok sikert és kitartást a következő időszakhoz és csajok… csak ügyesen, ahogy szoktuk! 😉
Halász Emese